Saturday, January 16, 2010

"tinerii din ziua de azi"

        Se pare ca am imbatranit si nu mi-am dat seama. Cam asta ar fi concluzia noului an pentru mine.

        In urma unei discutii cu un anumit personaj oarecare,  se pare ca nu ma mai incadrez in "normele" sociale si morale ale categoriei minunat de vesela si fara griji, denumita cu drag de unii "tinerii din ziua de azi". Si eu care ma enervam de cate ori auzeam ca "tinerii din ziua de azi sunt..." dupa care urmeaza niste adjective de-ti tresare inimioara de fericire. Dar trecerea de partea cealalta a baricadei este lina si nu-ti dai seama decat prea tarziu probabil, adica cand ti se spune ca esti "trecut", "invechit" sau mai pe limbajul celor din categoria mentionata, "de moda veche".

       Si nu are nimic de a face cu durerile in diverse incheieturi, discutiile despre ultimele medicamente pentru "tensiune" sau cu ultimele barfe mondene aflate pe coridoarele vreunui dispensar. Nu! Mai nou esti invechit daca nu-ti place, ce le place altora. Cum sunt locarile (ca sa nu folosesc denumiri mai pitoresti) in care urla muzica , de nu te intelegi cu persoana de langa, nici de iti urla direct in urechea cu aparat auditiv. Sau fumul atat de dens de-l poti taia, impacheta si vinde celor ce nu-si mai permit tigari, ca tot se scumpesc tot mai mult. Dar daca esti tanar se pare ca e sinonim cu "am bani, ce-mi pasa" .Se pare ca cei care au curajul de a fi nefumatori si considera ca poate uneori este totusi prea mult ,sunt invechiti, asta desi exista semnul ala pricajit cu "zona pentru nefumatori"ce sta lipit mandru de perete intr-un loc cat mai putin vizibil.

      O alta dovada clara a batranetii e senilitatea. Adica cum altfel poti explica tupeul de a spune cuiva, cu adevarat ce ai de zis, nu? Mie imi plac persoanele care se infurie, se umfla in pene, vorbesc la fel de colorat ca "doamna" de la colt, care ti-a cerut 1 leu, promit ca fac si spun, iar apoi cand apare persoana vinovata sunt deodata mielusei dragalasi de pasti si se complac in situatii penibile si neplacute.
     
      Superficialitatea! Foarte important sa-ti placa sa vorbesti despre ultimele noutati de pe piata marfurilor contrafacute, daca se poate cele care costa de 10 ori cat te-ar costa in bazar aceeasi marfa, cusuta de acelasi chinez mic si energic. Si parfumul "original", care nici macar nu seamana cu cel pe al carui nume il poarta. Si cercei "printesei" care tocmai si-a fluturat poseta "guci" prin fata nasului. Foarte important sa stii ce a mai facut "bebelusa" in viata ei privata, mai important decat orice personaj care a contribuit o viata intreaga la cultura roamneasca sau internationala.

      Astea deja sunt chestii complicate si depasite, care nu intereseaza pe cei ce pot "savura" cu tot sufletelul plin de zorzoane si sclipiciuri, muzica lui Guta si Adi kinderul fantastic.

    Daca stau sa ma gandesc mai bine, s-ar putea sa-mi placa sa fiu "batran" desi nu am decat vreo 30 de ierni trecute cu bine in spinare.  Prefer sa stau cu un grup de prieteni si sa aud ce mi se spune, sa pot asculta muzica la volum dorit la momentul potrivit, sa pot citi o carte fara sa-mi fie rusine ca are tenta filozofica sau istorica si sa ma pot arata linistit pe strada fara sa arat ca un ornament de craciun orbitor de  sclipitor.
    Salutari la toata lumea care se recunoaste de o parte sau alta a "barierei" si sa auzim si la anul de bine!

1 comment:

Anonymous said...

imi place cum scrieti. tineti-o tot asa!